Vlaggen als aandachtstrekker voor uw bedrijf
Vlaggen worden door veel mensen onderschat. Bij het creëren van een bedrijfsplek of het bouwen/aankleden van een kantoorpand, denken mensen vaak eerst aan een gebouw met een mooi uiterlijk. Tegenwoordig is het vinden van de locatie van uw bedrijf erg makkelijk, door bijvoorbeeld Google Maps. Dus vergeten veel mensen vlaggen of borden, met de gedachte dat dit weinig bezoekers zal aantrekken. Toch is het ook zo dat het waardevol is om uw bedrijfslocatie ‘aan te kleden’ met bijvoorbeeld vlaggen. Het laat toch zien waar uw bedrijf gevestigd is, het ziet er stijlvol uit, en vooral trekt het aandacht van voorbijgangers. In dit blog zal ik beargumenteren waarom vlaggen – een vrij kleine investering voor middelgrote – grote bedrijven – een waardevolle investering zijn.
Vlaggen hebben iets feestelijks en uitnodigends. Al sinds de Romeinse tijd gebruikt men vlaggen of doeken om de aandacht te trekken. Vlaggen geven een sterk signaal af. Door hun omvang, kleuren en hoogte stralen zij iets uit. Een bedrijfspand ziet er dus allereerst meer stijvol uit, zeker met bijvoorbeeld een rij vlaggemasten. Het maakt uw uitstraling sterker en minder kaal.
Een tweede belangrijke bijdrage die vlaggen leveren is dat zij aan voorbijgangers, die uw bedrijf eerst niet als meer zagen dan een pand/kantoorgebouw langs de kant van de weg, laten zien wie of wat u bent. Mensen slaan, na eenmaal een blik te hebben geworpen op uw vlaggen, deze informatie toch onbewust in zichzelf op. En een blik werpen mensen toch vaker dan soms lijkt: een hoge, mooie wapperende vlag trekt vaak toch even wat aandacht. Zeker verlichte masten in de nacht stralen iets prachtigs uit. Als mensen aan iets moeten denken dat uw bedrijf kan bieden, zullen ze, doordat ze onbewust een blik hebben geworpen op uw vlag, vaak sneller aan uw bedrijf denken. Zeker als voorbijgangers er vaak voorbij reizen naar bijvoorbeeld hun werk en terug.
Een vlag kan u ook onderscheiden van kaal uitziende bedrijven om uw bedrijfsplek heen. Ze kunnen erbij helpen om eruit te springen. Zeker verlichte vlaggen in de nacht, en een vlag aan een hoge baniermast. Vlaggen met een baniermast zijn vlaggen die niet aan de zijkant aan een mast zitten, maar meer als een banier wapperen aan een aan de bovenkant vastzittende stang. Om de vlag niet te hard te laten wapperen zit deze dan vaak ook aan de onderkant vast.
Wilt u de aandacht trekken van klanten? Wilt u eruit springen? Wilt u bij voorbijgangers een bewustzijn creëren van uw bedrijf en vooral ook uw bedrijfslocatie? Dan zijn vlaggen voor u een waardevol promotiemiddel!